Kategoriler
Haberler

Kolesterol İlaçları (Statinler) Üzerine Bir Manifesto

GİRİŞ

(Raporun Devamını Okumak için Tıklayın)

Bilim, artık genellikle ‘taraf olmayı’ gerektiren bir olguya dönüştüğü için, ‘bilimsel’ tartışmalarda da bazı yayınlar görülmüyor ya da gösterilmiyor. Örneğin tek parametrede kolesterol yüksekliği ve mortalite (ölüm) oranlarıyla[1] ilgili olarak birçok yayın kolesterol düzeyi arttıkça ölüm oranlarının azaldığını, kolesterol düzeyi düştükçe ölüm olaylarının arttığını söyler[2] ama bu, hiçbir zaman açık bir şekilde dile getirilmez ve yaşlılara söylenmez. ‘Taraflar’ sadece kendi yoğunlaştığı yayınları görür, kendi düşünceleriyle çeliştiği anda konuyla ilgili farklı alanlara bilinçli olarak girmez, kolesterol ve yaşlanma konusunda bazı yayınları[3] görmez ve göstermez. Oysa bu yayınları okuyanlar, yaşlı insanlara statin gibi (sitotoksik) bir ilacı asla veremezler…



[1] Brescianini S et al (2003). Low total cholesterol and increased risk of dying: are low levels clinical warning signs in the elderly? Results from the Italian Longitudinal Study on Aging. J Am Geriatr Soc. 2003 Jul;51(7):991-6. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12834520)

[2] R.S. Spada et al (2007). Low total cholesterol predicts mortality in the nondemented oldest old. Archives of Gerontology and Geriatrics. Volume 44, Supplement 1, 2007, Pages 381-384

[3] Petersen LK, Christensen K, Kragstrup J. (2010). Lipid-lowering treatment to the end? A review of observational studies and RCTs on cholesterol and mortality in 80+-year olds. Age Ageing. 2010 Nov;39(6):674-80. Epub 2010 Oct 14.

“Kolesterol İlaçları (Statinler) Üzerine Bir Manifesto” için 3 yanıt

Çok ilginç, statinlerin tıpkı antibiyotikler gibi küf mantarlarından yapıldığına ben hiç dikkat etmemiştim. Teşekkürler asistanhekim. Bütün dostlarıma bu yazıyı ileteceğim.

Ben 2 yıldır *** kolesterol ilacı kullanan bir hastayım (evvelden hasta değildim ilacı kullanana kadar)Teşhis……
trigliserid yüksekliği,bunun yüksekliğini tesdüfen öğrendim ve tedavi süreci başladı 2 yılın bitip 3.yılın başlarında…..
yağ oranında düşme oldu ama ilacı aldığım sürece bıraktım bir ara eskisinden çok daha yükseğe ani fırladı tabi devam ettim ama yaşadıklarım mı….
Kaslarımda ciddi ağrılar daha evvel kemik ölçümlerim normalken şimdi bu kısa sürede ostropoz ve ciddi erime kemiklerde,saçlarımın yarısı döküldü,cild tamamen kurudu ve pullanmalar,güçsüzlük ve kansızlık,inanılmaz derecede gaz ve aşırı bağırsak bozuklukları gözlerimde bile aşırı kuruluk ve yanma göz kaslarımda düşme ve görme bozukluğu…..
Yaşam kalitem düştü,halsizlik ve dikkat eksikliği unutkanlıklarda ek cabası oldu daha hala neyi tartışıyor tıp dünyası bu ilaçları dayattığınız hastaların dünü ve bugününü inceleyin tüm belirtiler ortada………
Kemik için ilaçlar verildi,gaz için,mide için,kansızlık için,cilt için saç dökülmesi için derken…reçetem uzadı gitti…OYSA
Kan değerlerimin içindeki yağ yüksekliğini ben bilmeden, çok kaliteli bir yaşamı olan BEN… kemikleri sağlam,kanı,canlısaçları dökülmeyen,midesi bağırsakları sağlam gazsız,kaslarının ağrısı ile sabahlara kadar uyuyamıyan,hayatı boyunca zaman zaman asbirin dışında nadiren bir ilaç kullanmayan biri iken bu hallere düştüm.
YAŞASIN TIP,UMARIM BU İLETİMDEN DOLAYI İLAÇ FİRMALARI VE SİZ BİRDE SON OLARAK BENİ MAHKEMELREDE SÜRÜNDÜRMEZSİNİZ.YAŞADIKLARIMI YAZDIĞIM İÇİN……BUNLAR YAŞADIKLARIM,HALADA YAŞIYORUM BAKALIM DAHADA NELER ÇIKACAK İLERİDE GERÇEKTEN KORKUYORUM………….

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.